9 septembrie 2024

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) va recomanda posturilor de televiziune și radio difuzarea unor spoturi video și audio, în cadrul unei campanii despre vaccinare care va fi lansată de Guvern, informează Rost.

Valeriu Gheorghiță, președintele Comitetului național de coordonare a activităților privind vaccinarea, a detaliat despre ce este vorba în aceste spoturi.

„La acest demers participă premierul, va provoca miniștri ai Cabinetului și fiecare urmează să se filmeze într-un cadru inedit, la o terasă, alături de familie sau mergând pe stradă, în care vor prezenta ceea ce conține vaccinul din perspectiva fiecăruia. Și eu și secretarul de stat Andrei Baciu am făcut un asemenea material, pe plajă, în care spunem ce conține vaccinul pentru noi.

Aici vorbim de a da o tușă personală beneficiilor pe care fiecare le așteaptă în urma vaccinării, lăsând la o parte partea medicală propriu-zisă. Avem nevoie de a arăta partea emoțională, pentru că această pandemie nu a venit numai cu consecințe medicale, ci și cu multe alte consecințe de natură socială, emoțională.”, a declarat Valeriu Gheorghiță.

Cum vor suna mesajele care vor fi promovate la TV, de către prim-ministru și alți miniștri?

  • „vaccinul conține libertatea de circula fără a mă mai supune unor restricții”;
  • „siguranța deplină de a-mi trimite copilul la școală”;
  • „siguranța de a-mi vizita părinții fără să fiu îngrijorat că aș putea să le transmit această infecție”;
  • „dorința de a viziona un film la cinema”;
  • „dorința de a vedea oamenii râzând fără măști”.

Ce spune legea

Potrivit deciziei CNA 220/ 2011, privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, promovarea medicamentelor în serviciile media audiovizuale va include în mod obligatoriu următoarele (art. 124):

a) denumirea produsului; b) denumirea comună, dacă produsul conţine un singur ingredient activ; c) indicaţia terapeutică (afecţiunile pentru care se foloseşte produsul medicamentos); d) avertizarea sonoră „Acesta este un medicament. Citiţi cu atenţie prospectul.”; e) avertizarea scrisă, prevăzută la art. 815 alin. (1) lit. b) liniuţa a treia din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Totodată, conform articolului 815 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul Sănătății, orice material publicitar destinat publicului larg:

a) trebuie să fie conceput astfel încât să fie clar că mesajul este de natură publicitară și că produsul este clar identificat ca medicament;

b) trebuie să includă cel puțin următoarele informații:

– denumirea medicamentului, precum și denumirea comună dacă medicamentul conține o singură substanță activă;

– informațiile necesare pentru utilizarea corectă a medicamentului;

– o invitație expresă, lizibilă, de a citi cu atenție instrucțiunile din prospect sau de pe ambalaj, formulată după cum urmează: „Acest medicament se poate elibera fără prescripție medicală. Se recomandă citirea cu atenție a prospectului sau a informațiilor de pe ambalaj. Dacă apar manifestări neplăcute, adresați-vă medicului sau farmacistului.”

În cazul în care este vorba despre o reclamă prescurtată (reminder) se acceptă ca publicitatea pentru medicamente destinată publicului larg, prin excepție de la prevederile alin. (1), să includă numai denumirea medicamentului sau denumirea comună internațională, dacă aceasta există, ori marca medicamentului.

Lasă un răspuns