Alimente care protejează inima

Alimente care protejează inima

Alimentația joacă un rol important în dezvoltarea afecțiunilor cardiovasculare. Adoptarea unui stil de viață sănătos poate reduce în mod subtanțial riscul decesului și a bolilor asociate. Iată o serie de alimente care protejează inima și ajută organismul să lupte împotriva factorilor de risc.

Afecțiunile cardiovasculare sunt provocate de cele mai mutle ori de un blocaj al arterelor. Astfel, inima nu mai este alimentată corespunzător cu sânge, lucru ce îți poate pune viața în pericol. Pentru a diminua efectele negative, dozadesănătate.ro pune la dispoziție o serie de alimente care protejează inima. Astfel, vei putea să îți menții inima sănătoasă și puternică.

Cele mai bune alimente pentru sănătatea inimii

Nuci

Nucile sunt unul dintre cele mai bune alimente pentru sănătatea inimii. Consumul lor ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare. Acest lucru se datorează faptului că sunt bogate în omega-3 și fitosteroli, ce ajută la reducerea nivelului de colesterol din sânge.

Ulei de măsline extravirgin

Ulei de măsline pe lista de alimente pentru sănătatea inimii

Acesta este unul dintre alimentele esențiale pentru sănătatea cardiovasculară în bucătăria mediteraneană. Ar trebui să-l consumi în fiecare zi. Conține grăsimi mononesaturate, care ajută la reducerea nivelului de colesterol rău. În plus, ajută la creșterea colesterolului bun.

Conținutul său de vitamina E servește ca antioxidant pentru a preveni deteriorarea oxidativă, unul dintre factorii care determină ateroscleroza și deteriorarea vaselor de sânge.

Leguminoase

Acestea conțin o cantitate semnificativă de proteine vegetale de înaltă calitate. De asemenea, datorită conținutului lor scăzut de grăsimi, sunt un aliment esențial în orice dietă pentru a reduce colesterolul din sânge.

Potrivit studiilor recente, persoanele care consumă leguminoase în fiecare zi au cu până la 22% mai puține șanse de a suferi de boli de inimă în comparație cu restul populației.

Broccoli

Alimente pentru sănătatea inimii
Consumul

Acesta este unul dintre superalimentele pe care trebuie să le incluzi în dietă. Experții cred că poate ajuta la prevenirea diferitelor tipuri de cancer și este bun pentru sănătatea inimii.

În plus, broccoli conține zinc, fier, acid folic, vitamina K, calciu și antioxidanți, oferind o protecție suplimentară împotriva riscului de evenimente cardiovasculare.

Consumă fructe și legume zilnic

Experții recomandă consumul a cel puțin trei porții de fructe și legume pe zi, dar nu mai mult de un suc zilnic. Acesta din urmă este mai puțin sățios și nu are aceleași proprietăți nutriționale ca fructul întreg. De asemenea, ar trebui să eviți legumele pre-fierte sau ambalate, deoarece acestea tind să conțină o mulțime de conservanți.

Limitează consumul de grăsimi nesănătoase

Femeie care consumă junk food
Experții au asociat un consum ridicat de grăsimi nesănătoase cu tulburări metabolice și risc crescut de evenimente cardiovasculare.

Limitarea grăsimilor saturate și a grăsimilor trans pe care le consumi este un pas important. Acest lucru contribuie la scăderea nivelului de colesterol din sânge și la scăderea riscului de boli ale arterelor.

Nivelurile ridicate de colesterol din sânge pot duce la acumularea de grăsimi în artere, boală numită „ateroscleroză”, ce poate crește riscul de a suferi un infarct sau un accident vascular cerebral.

Alege cerealele integrale, printre cele mai bune alimente pentru sănătatea inimii

Cerealele integrale sunt o sursă bună de fibre și alți nutrienți care joacă un rol important în reglarea tensiunii arteriale și a sănătății inimii. Pentru a crește cantitatea de cereale integrale pe care o consumi într-o dietă sănătoasă pentru inimă, înlocuiește produsele din cereale rafinate cu variante integrale.

Alege surse de proteine cu conținut scăzut de grăsimi

Surse de acizi grași omega 3
Alimentele bogate în acizi grași omega-3 au proprietăți cardioprotectoare benefice.

Alege opțiuni proteice cu conținut scăzut de grăsimi, cum ar fi laptele degresat în loc de laptele integral și pieptul de pui fără piele în loc de alimentele prăjite.

Peștele este o altă alternativă excelentă pentru a înlocui carnea bogată în grăsimi. Anumite tipuri de pește sunt bogate în acizi grași omega-3, care au un efect cardiovascular pozitiv. Peștele oceanic, precum somonul, macroul și heringul, este cel mai bogat în acizi grași omega-3.

În cele din urmă, nu uita că, pe lângă dietă, activitatea fizică zilnică și evitarea obiceiurilor proaste joacă un rol fundamental în prevenirea bolilor cardiovasculare.

Share

Lasă un răspuns